قالب آژانس مسافرتی تراولوقالب آژانس مسافرتی تراولو

By signing up, I agree to Travelo's Terms of Service, Privacy Policy, Guest Refund Policy, and Host Guarantee Terms

در حال حاضر عضو هستید؟

قالب آژانس مسافرتی تراولوقالب آژانس مسافرتی تراولو
فراموشی رمز عبور ؟

آیا یک حساب کاربری ندارید؟

هیوندای I20

سعادت رنت
بدون راننده
هیوندای I20
5
در دسترس نیست

جزییات مکان تحویل گرفتن تلفن: 09355077640

زمان تحویل گرفتن
صبح
موقعیت مكاني
استانبول

جزییات مکان تحویل دادن تلفن: 09355077640

زمان تحویل دادن
صبح
موقعیت مكاني
استانبول

هیوندای i20 یک هاچبک اسپرت است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و در حال حاضر در دومین نسل به تولید می‌رسد. هیوندای i20 از سال ۲۰۱۱ توسط آسان موتور در بازار کشورمان عرضه شد و فروش خوبی را هم تجربه کرد. هیوندای i20 در واقع یک نسخه کوچک‌تر از i30 است و جایی بالاتر از i10 قرار می‌گیرد.

هیوندای برای تولید i20 از یک پلتفرم کاملا جدید استفاده کرد که توسط بخش اروپایی این کمپانی طراحی شده بود و به هیوندای این اجازه را داد تا بتواند در این کلاس و در سگمنت B حضور پر رنگی داشته باشد. هیوندای، I20 را جایگزین هاچبک گتز کرد ولی تولید و عرضه آن را در برخی بازارها تا سال ۲۰۱۱ ادامه داد.

نکات مثبت هیوندای I20

طراحی خوب i20 ، طراحی جذاب و ساده ، دید نسبتاً کامل محیط اطراف ، تعویض دنده آرام و بدون مکث ، چابکی هر ۲ پیشرانه ، مصرف سوخت کم

کات منفی هیوندای I20

 کیفیت نسبتاً پایین کابین به ویژه در داشبورد ، فرم ساده صندلی ها که بدن را به خوبی دربر نمی گیرند.

امنیت هیوندای I20

هیوندای I20 هاچبک که جزو خودروهای شهری کوچک و کم استهلاک محسوب می شود در سال ۲۰۱۳ فیس لیفت شد که ۲۰۰ سی سی نیز از حجم موتور آن کاست. این سنجاب کوچک کره ای موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از اروپا شده است.

نقد کارشناسی هیوندای I20

هیوندای I20 یک هاچبک اسپرت است که کره‌ای‌ها در سال ۲۰۰۸ دست به معرفی نسل اول آن زدند و اکنون هم در دومین نسل به تولید می‌رسد. هیوندای I20 از سال ۲۰۱۱ توسط آسان موتور در بازار کشورمان عرضه شد و باتوجه به موفقیت I30، توانست به فروش خوبی دست پیدا کند.

بد نیست بدانید هیوندای در سال ۲۰۱۴ نسل جدید I20 را معرفی نمود و کرمان موتور تصمیم به تولید آن در ایران گرفت و I20 به صورت مونتاژی وارد بازار شد. هیوندای I20 در هر دو نسل در دو نسخه ۳ و ۵ در تولید می‌شود که تنها مدل ۵ در، در بازار کشورمان عرضه  شد. نسل اول هیوندای I20 در سال ۲۰۱۳ فیس لیفت شد و نمای جلو آن به کلی تغییر کرد.

هیوندای I20 از نظر ظاهری در اولین نمونه‌ها شباهت زیادی به I30 داشت ولی با گذشت زمان و عرضه مدل فیس لیفت، شباهت بیشتری به زبان طراحی جدید هیوندای پیدا کرد و البته جذاب‌تر شد. I20 در مدل فیس لیفت تغییرات زیادی را در نمای جلو تجربه کرد و شکل چراغ‌ها، سپر و جلو پنجره کاملا عوض شد. البته در نمای عقب این تغییرات کمتر بود و شکل چراغ‌های عقب تقریبا بدون تغییر باقی ماند.

طراحی کابین هیوندای I20 در نسخه‌های اولیه کمی ساده به نظر می‌رسید ولی هیوندای در مدل فیس لیفت یک به‌روزرسانی را برای آن اعمال کرد و تغییرات نه چندان زیادی را در کابین به وجود آورد. طراحی کلی داشبورد ساده است و تنها در کنسول وسط، تعدادی کلید به همراه یک نمایشگر کوچک دیده می‌شود. هیوندای I20 یک خودرو کامپکت است و نمی‌توان انتظار فضای زیادی از آن داشت. به همین دلیل فضای زیادی برای سرنشینان عقب وجود ندارد و حجم فضای بار زیاد نیست. باید I20 را یک خودرو شهری بدانیم اما برای مسیرهای طولانی، گزینه مناسبی به شمار نمی‌رود.

هیوندای I20 در ابتدا به یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر عرضه می‌شد که توانایی تولید ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این موتور در مدل فیس لیفت دچار کاهش حجم شد و مدل عرضه شده در ایران به یک موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر مجهز شد که توانایی تولید ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. برای انتقال قدرت در این مدل هم از یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

این قدرت برای به حرکت درآوردن یک هاچبک کوچک شهری کافی است و I20 خودرو تیز و چابکی است اما در شرایط سخت، باید فشار زیادی به آن وارد کنید. مثلا در هنگام روشن بودن کولر، علاوه بر کاهش کارایی، عملکرد ترمزها هم تضعیف می‌شود و کارایی همیشگی خود را ندارد. در مجموع عملکرد هیوندای I20 در قوای محرکه را باید متوسط دانست ولی در شرایط عادی و برای استفاده در مسیرهای شهری گزینه ایده‌آلی است.

از مهم‌ترین رقبای هیوندای i20 2015 در ایران می‌توانیم به ام جی ۳، مزدا ۲، یاریس هاچبک و کیا پیکانتو همگی کارکرده اشاره کنیم.

سوخت بنزین